RECREATIEF ZWEMMEN VOOR DE JEUGD

Naargelang de zwemgroep waartoe behoort kun je trainingen hebben op woensdagavond, zaterdag middag en/of zondagochtend.

BEKIJK ENKELE SFEERFOTO'S
ZWEMMEN IS PLEZANT ... GEZOND ... EEN UITDAGING

In een ontspannen sfeer willen we de jongeren laten zwemmen, naar ieders mogelijkheden op een recreatieve manier. We proberen van een individuele sport een groepsgebeuren te maken.

Onze zwemmers trainen 2, 3 of 4 uur per week. Afhankelijk van de behoefte worden de technieken van de verschillende zwemstijlen aangeleerd en verbeterd. Om de vorderingen van de zwemmers te toetsen en omdat elke sport een zekere vorm van competitie veronderstelt, kun je eenmaal per maand deelnemen aan een wedstrijd.

De zwemmers worden opgedeeld in 6 groepen. Om bij de zwemclub te komen is er maar 1 vereiste, 25 meter goed schoolslag of crawl kunnen zwemmen. De rest leren ze in de verschillende groepen.

Groep 1
Hier leren ze hoe ze de schoolslag en borstcrawl perfect moeten zwemmen. Groep 1 traint 2 uur in de week.
Groep 2
Hier gaan ze verder op de techniek van schoolslag en borstcrawl. In dit groepje worden ook de beginselen van rugcrawl aangeleerd. Groep 2 zwemt 2 of 3 uur in de week.
Groep 3
Hier trainen ze verder op rugcrawl, schoolslag en borstcrawl. In dit groepje beginnen ze met vlinderslag en de keerpunten. Groep 3 traint 2 of 3 uur in de week
Groep 4
Hier wordt verder getraind op de vlinderslag maar ook op snelheid en uithouding. Dit groepje traint 4 uur in de week.
Groep 5
In deze groep werken we vooral op uithouding en techniek. Deze groep traint 4 uur in de week.
15+
Deze groep is voor de zwemmers die 15+ zijn. Hier focussen we ons vooral op uithouding, techniek maar ook op snelheid. Deze groep traint 4 uur in de week.